کاشت مو به روش HRT

کاشت مو به روش hrt

کاشت مو به روش hrt دارای مزیت ها و ویژگی های متعددی بوده و در سال های اخیر با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، کاشت مو به این روش مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلات مردم جوامع مختلف بوده و یک سوم جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است. عوامل متعددی در ریزش موهای سر دخیل هستند از جمله این عوامل می توان به رژیم های غذایی نامناسب، استرس های بیش از حد و ژنتیک اشاره نمود. گرافت یا فولیکول موی در روش اچ آر تی به شکل کاملا مصنوعی ساخته می شود. البته در ساخت این گرافت ها، ساختار موی فرد در نظر گرفته و ویژگی هایی نظیر جنس و رنگ مو قبل از عمل کاشت به دقت مورد بررسی قرار داده می شوند. روش hrt بهترین و اولین روش استاندارد ترمیم مو در جهان بوده و تفاوت بسیاری با روش های سنتی ترمیم مو دارد. افرادی که از ریزش مو و طاسی رنج می برند، می توانند با استفاده از این روش موهای آسیب دیده خود را ترمیم کنند.

کاشت مو به روش HRT

پیوند مو به روش hrt مناسب چه افرادی است؟

کاشت مو به روش hrt مناسب افرادیست که از موهای کم پشت و ضعیف رنج می برند. ریزش مو در بخشی از موهای سر از جمله دغدغه هایی است که افراد با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. افرادی که به دنبال ترمیم موهای خود در سریع ترین زمان ممکن هستند، می توانند روش hrt را در اولویت انتخاب قرار دهند. کاشت مو به روش hrt به دور از گونه محدودیتی بوده و افراد بدون توجه به میزان سن و تفاوت های جنسی می توانند از این روش ترمیمی بهره مند شوند. البته پیشنهاد می شود قبل از اقدام به انجام عمل جراحی، با پزشک متخصص در خصوص مزایا و معایب این روش مشورت کنید. در صورتی که به بیماری های دیابت یا سرطان مبتلا هستید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید. هم چنین بانوان باردار قبل از هر گونه اقدامی برای ترمیم موهای خود با روش hrt، در خصوص وضعیت و شرایط خود با متخصص صحبت داشته باشند.

چه اقداماتی قبل از پیوند مو در این روش باشد انجام داد؟

کاشت مو به روش hrt با استفاده از کرم های موضعی استروژن و پروژسترون انجام می شود. هم چنین قبل از انجام به عمل جراحی آزمایشات مختلفی از متقاضی گرفته شده و شرایط فرد با دقت بررسی می شود. ترمیم مو به این روش رویکردی کاملا متفاوت با دیگر روش های رایج کاشت مو بوده و به جای پیوند گرافت های موی سر، از گرافت های مصنوعی با تارهای ساخته شده از ترکیبات پلیمری استفاده می کنند. در روش hrt مانند دیگر تکنیک های کاشت مو، مراقبت قبل از عمل جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این راستا پیشنهاد می شود افرادی که به دلیل بیماری های خاص، دارو مصرف می کنند این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند. مصرف الکل و سیگار به مدت 2 هفته قبل از ترمیم مو به روش hrt الزامی می باشد.

در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون، اسپری استنشاقی و … حتما پزشک خود را مطلع کنید. افرادی که به حساسیت پوستی حاد دچار هستند بایستی قبل از اقدام به ترمیم مو با متخصص خود مشورت داشته باشد. چرا که در بسیاری از مواقع پزشک کاشت و ترمیم مو برای افرادی که به حساسیت پوستی دچار هستند را منع می کند. مراقب باشید قبل از ترمیم پوست سر دچار آفتاب سوختگی نشود و از دستورات پزشک برای آماده شدن در جلسه ترمیم مو به دقت پیروی کنید.

مراحل کاشت مو به روش hrt به چه صورتی است؟

ریزش مو یکی از اصلی ترین دغدغه های زیباجویان بوده و امروزه شاهد افزایش تقاضا برای پیوند مو به روش ها و تکنیک های مختلف می باشیم. در این میان کاشت مو به روش hrt یکی از بهترین راه های کنترل و درمان ریزش مو محسوب می شود. کاشت اچ آر تی با بهره مندی از مدرن ترین و بهترین تجهیزات روز دنیا، بهترین امکانات و خدمات را در اختیار مشتریان قرار می دهد. با وجود اینکه در این روش پیوند و ترمیم مو، پزشکان تمام تلاش خود را برای کاشت هر طبیعی تر موهای زیباجویان به کار میبرند اما مسلما این روش کات به زیبایی و طبیعی بودن دیگر روش های پیوند مو نخواهد بود. با این حال وجود مزیت ها و ویژگی های بسیار در انجام این تکنیک، سبب افزایش تقاضا و جلب توجه زیباجویان شده است. کاشت مو hrt شباهت بسیار به ترمیم مو به روش پانچ دارد. چرا که در روش پانچ نیز از تارهای مصنوعی مو با رنگ و جنس مشابه با موهای زیباجو استفاده می کنند.

مراحل کاشت مو به روش HRT

ترمیم مو به روش اچ آر تی به چند روش مختلف قابل انجام می باشد. یکی از این روش ها کاشت مو روی پوست سر زیباجو بوده و در روش های دیگر موهای سالم را در میان موهای آسیب دیده قرار می دهند. روش دوم برای افرادی که با تراکم کم مو مواجه هستند، بهترین روش محسوب می شود. در روش بعدی نیز موها در زیر پوست سر پیوند زده شده و در یک راستا با موهای طبیعی سر قرار داده می شوند. افرادی که به دلیل طاسی و سوختگی موهای سر خود را از دست داده اند می توانند از روش نهایی بهره مند شوند.

  • در مرحله اول برای کاشت مو به روش hrt ، زیباجو بایستی جلسه ای بابت مشاوره درباره مشکلات و شرایط خود با پزشک متخصص داشته باشد. در این صورت زیبا جو می تواند با در نظر گرفتن تمامی مزیت ها و معایب این روش، تصمیم خود را نهایی کنند. زمانی که تصمیم به ترمیم مو به این روش بگیرید، در یک جلسه 60 الی 120 دقیقه ای می توانید به ترمیم مشغول شوید.
  • در مرحله بعدی متخصص با استفاده از کراتین گیاهی، اقدامات لازم را شروع می کند. با قرار دادن کراتین روی موهای سر، آن را به آرامی روی موها می مالد و موهای طبیعی که برای ترمیم در نظر گرفته است با ظرافت روی موها قرار می دهد. پس از مدت زمانی موهای طبیعی که برای ترمیم انتخاب شده اند به سر شما جذب شده و تا 2 الی 3 روز روی پوست سر باقی می مانند.
  • متخصص با استفاده از دستگاه دیجیتال برای اسکن موها بهره مند می شود. این دستگاه با بررسی دقیق قدرت ریشه موها، اطلاعاتی درباره نوع موها و الگوی ریزش در اختیار پزشک متخصص قرار می دهد.
  • در پایان پروسه متخصص موهای منتخب را با تراکم مناسب سر بیمار، روی موها فیکس کرده و پس از چند ساعت موهای ترمیم شده به حالت طبیعی و هماهنگ شده قابل مشاهده می شود.

مراقبت های لازم بعد از پیوند مو با این روش چیست؟

پس از طی کردن مراحل کاشت مو به روش hrt بایستی یک سری نکات لازم برای مراقبت صحیح پس از پیوند را انجام داد. از جمله مراقبت های ضروری پس از ترمیم مو، استفاده از شامپوهای مخصوص برای شستشو می باشد. هم چنین در حین شانه کردن موها بایستی فشار کمتری به موها وارد شود.  هر چه میزان فشار وارده بر فرق سر و موهای ترمیمی کمتر باشد، می توان برای مدت زمان طولانی از موهای سالم بهره مند شد. عدم استفاده از سشوار، اتو مو، دستگاه فر کن و … از دیگر نکات مهم در مراقبت های پس از ترمیم می باشد. در حالت کلی می توان گفت حرارت زیاد برای موهای ترمیم شده مناسب نبوده و سبب افزایش آسیب دهی به موها می شود. به همین دلیل توجه به این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و دفعات استفاده از سشوار و اتو مو باید کم شود.

افرادی که عادت دارند روزانه استشمام کنند، بهتر است موهای خود را هر روز با شامپو شستشو ندهند و برای خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده نکنند. با وجود اینکه کاشت مو hrt یکی از بهترین روش های ترمیم مو می باشد، اما بی توجهی به مراقبت های پس از ترمیم می تواند طول عمر ترمیم موها را کاهش دهد.

بانک مو در این روش از چه قسمت هایی گرفته میشود؟

در کاشت مو به روش hrt برخلاف گرافت هایی از بانک موی زیباجو استخراج می شود، از تارهای مصنوعی تولید شده بهره مند می شود. به همین منظور هیچ گونه بانک موی در انجام این روش مورد نیاز نمی باشد. در این راستا بهتر است بدانید که این روش دائمی نوبده و به صورت دوره ای نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. گرافت های ساخته شده توسط متخصصین شباهت زیادی به موی زیباجو خواهد داشت. در روش hrt بهترین گام، انتخاب شبیه ترین گرافت مصنوعی به تارهای موی طبیعی می باشد. چرا که هرگونه عدم تطابق میان تارها و موی طبیعی فرد، سبب می شود که نتیجه نهایی از حالت طبیعی دور باشد.

ناحیه مدنظر برای کاشت، توسط متخصص باید پاکسازی و ضدعفونی شود تا احتمال ورود هرگونه میکروب و باکتری به پوست سر از بین برود. در این خصوص چسباندن تارهای مو به دلیل تمیز شدن ناحیه گیرنده بهتر و راحت تر انجام می شود. روش hrt هیچ گونه محدودیتی نداشته و در این روش تنها لایه ای از پوست سر با سوراخ های ظریف، میزبان گرافت های مصنوعی می شود. به همین منظور پس از پایان کار نیازی به مراقبت یا استراحت نمی باشد.

مزایا و معایب پیوند مو به روش hrt چیست؟

کاشت مو به روش hrt روشی ایده آل برای افرادیست که احساس ریزش و نازک شدن مو می کنند. این روش درمانی به شکل مصرف هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون بوده و افرادی قرص ها و کرم های این هورمون ها را مصرف می کنند، می توانند با انتخاب این روش ترمیم مو به رشد مو و توقف ریزش مو کمک کنند. کاشت مو hrt دارای مزیت ها و معایب متعددی می باشد که در ادامه به برخی از ویژگی های این روش کاشت مو خواهیم پرداخت.

مزایای کاشت مو HRT

  • در این روش کاشت مو، نیازی به بانک موی طبیعی نمی باشد. متخصص می تواند از موهای مشابه به موهای فرد برای ترمیم استفاده نمایند. افرادی که موهای ضعیف و ناسالمی دارند، می توانند از این روش ترمیم مو بهره مند شوند.
  • پس از استفاده از روش hrt برای ترمیم موهای خود، به مدت 2 الی 3 سال نیازی به ترمیم مجدد نخواهید داشت.
  • پس از ترمیم موها به این روش می توانید موهای خود را مش، صاف، هایلایت و فر کنید.
  • افرادی که تمایل به کاشت مو به روش دائمی ندارند، می توانند برای ترمیم موهای خود از روش hrt و ویژگی های آن بهره مند شوند.
  • در این تکنیک خط رویش و خط فرق به شکل طبیعی روی سر قرار گرفته و پس از ترمیم فرد با موهای طبیعی مواجه خواهد شد.
  • افرادی که دچار سوانح سوختگی، بیماریهای آلوپسی یا ریزش موی ارثی شده اند، با هزینه مناسب و مقرون به صرفه می توانند موهای خود را ترمیم نمایند.
  • مدت زمان ترمیم موها به روش hrt بسیار کم بوده و فرد می تواند در یک جلسه از موهای نرمال و طبیعی برخوردار شوند.
  • در این روش نیازی به برداشت موهای طبیعی نبوده و متخصص می تواند از بانک موی مشابه برای ترمیم استفاده می کنند.

قطعا استفاده از کاشت مو به روش hrt در کنار تمامی مزیت ها، یک سری معایب و عوارض نیز به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به هر کاری از تمامی معایب و ایرادات این روش ترمیم مو اطلاعاتی را به دست آورید:

معایب کاشت مو HRT

  • عدم رشد از جمله مهمترین معایب کاشت مو به روش hrt می باشد.
  • کاشت مو با استفاده از بانک مو در مقایسه با روش hrt از هزینه کمتری برخوردار می باشد.
  • در موارد بسیار نادری، هنگام ترمیم مو به این روش ممکن است مشکلات پوستی، قارچ و عفونت رخ دهد.
  • از دیگر معایب این روش ترمیم مو می توان به احساس خارش مداوم در کف سر اشاره نمود.
  • تحریک فولیکول موهای طبیعی و ریزش آن از دیگر معایب روش hrt می باشد.

میزان موفقیت این روش به چه عواملی بستگی دارد؟

مهمترین دلیلی که سبب افزایش تقاضا برای انجام کاشت مو به روش hrt در سالهای اخیر شده است، نداشتن بانک موی قوی می باشد. افرادی که بانک مو ندارند می توانند به راحتی و بدون استرس از ویژگی های این روش مدرن و پیشرفته بهره مند شوند. میزان موفقیت روش hrt به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال تجربه کاری متخصص و کیفیت گرافت های مصنوعی ساخته شده از جمله این موارد تاثیر گذار در میزان موفقیت پیوند مو به روش اچ آر تی می باشد. افرادی که به دلایل مختلف نمی توانند از عمل جراحی پیوند مو بهره مند شوند، می توانند روش hrt را در اولویت انتخاب خود قرار دهند. البته در نظر داشته باشید که برخی از بیماریها در میزان موفقیت این روش تاثیرگذار می باشند. هم چنین افرادی که به بیماریهای حاد از جمله ریزش موی سکه ای، دیابت، فشار خون، سرطان و … مبتلا هستند از انجام عمل پیوند مو منع می باشند. در این راستا می توانند از ترمیم مو اچ آر تی استفاده نمایند. اما برخی از متخصصین افرادی که به بیماریهای پوستی مبتلا هستند انجام این روش ترمیم مو را ممنوع اعلام کرده اند.

تفاوت کاشت مو به روش hrt با روش های دیگر چیست؟

تفاوت کاشت مو به روش HRT با دیگر روش ها

کاشت مو hrt تفاوت بسیاری با دیگر روش های پیوند مو دارد. روش اچ آر تی بدون دوران نقاهت و خونریزی قابل انجام می باشد. در این روش برخلاف تصور افراد نسبت به دیگر روش های پیوند مو از لحاظ تراکم مو می توان بر اساس سلیقه افراد حجم تراکم مو را افزایش داد. شرایط نگهداری گرافت های مصنوعی کاشت شده در پوست سر به این صورت است که هر 15 روز یکبار نیاز به ترمیم مجدد دارد. البته افراد می توانند با آموزش اقدامات لازم برای ترمیم به راحتی در منزل انجام دهند. عمر مفید ترمیم مو به روش اچ آر تی حدود 2 الی 3 سال می باشد.

روش کاشت مو به روش sut بدون جای اسکار، جای زخم و دوران نقاهت انجام می شود. در این روش تراکم کاشت تا 14000 تار مو بوده و تمامی مراحل برداشت گرافت از ناحیه دهنده با دستگاه و ناحیه گیرنده با دست انجام می شود. روش های دیگر کاشت مو با عمل جراحی و خونریزی همراه می باشند که دوره نقاهت در آنها به مراقبت ها و رعایت نکات دستوری متخصص بستگی دارد. هم چنین هزینه کاشت مو به روش اچ آر تی در مقایسه با دیگر روش ها تا حدودی گران تر می باشد. دلیل این امر عدم نیاز به بانک مو و ساخت گرافت های مصنوعی می باشد.

هزینه کاشت مو به روش hrtچقدر است؟

کاشت مو به روش hrt یکی از خدمات زیبایی بوده و هزینه این روش درمانی به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین منظور پیشنهاد میکنیم در خصوص هزینه کاشت مو به این روش اطلاعات دقیق و به روز دریافت کنید. معمولا پزشک متخصص با توجه به شرایط افراد، هزینه کاشت و ترمیم مو را اعلام می کند. با توجه به اینکه شرایط فرد و میزان طاسی و ریزش مو در هر فردی متفاوت می باشد به همین منظور هزینه کاشت مو متغیر خواهد بود. از جمله عوامل تاثیرگذار در هزینه قطعی کاشت موی hrt می توان موارد زیر اشاره نمود:

  • سابقه و تجربه کاری پزشک متخصص، نمونه کارهای موفق در انجام این تکنیک کاشت مو و کیفیت نهایی ترمیم مو در هزینه موثر می باشند.
  • بسته به میزان ریزش مو، وسعت کاشت مو، دلیل کاهش و ریزش مو از دیگر عوامل تعیین کننده هزینه می باشند.
  • تعداد جلسات درمانی و دفعات ترمیم مو، در هزینه نهایی کاشت موثر عمل می کنند.
  • جنس و رنگ مو نیز از دیگر مواردی هستند که که به نوبه خود در تعیین هزینه کاشت مو hrt موثر هستند.

سئوالات متداول

آیا کاشت مو به روش hrt دارای دوران نقاهت است؟

جالب است بدانید که این روش ترمیم موهای سر، نیاز به دوران نقاهت نداشته  و پس از پایان جلسه کاشت مو می توانید از تمامی فعالیت های روزانه خود بهره مند شوید. چرا که در این تکنیک هیچ گونه عمل جراحی انجام نمی شود و افراد بدون محدودیت پیوند مو می توانند استشمام داشته باشند.

در روش hrt از بی حسی استفاده می شود؟

با توجه به اینکه کاشت مو به روش اچ آر تی یک روش بسیار ساده نسبت به دیگر تکنیک ها می باشد، نیازی به بی حسی موضعی و بیهوشی ندارد. به همین منظور بدون استفاده از این مواد می توان پروسه ترمیم مو را انجام داد. البته با تشخیص متخصص از کرم های موضعی استروژن و پروژسترون بهره مند می شوند.

تفاوت ترمیم مو با کاشت مو چیست؟

زیباجویانی که با ریزش موی شدید و طاسی مواجه هستند، برای جلوگیری از ریزش موهای سر بهترین راه انتخاب کاشت مو می باشد. در این روش حجم بانک مو از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و افرادی که بانک موی ضعیفی دارند نمی توانند نتیجه موفقیت آمیزی را به دست آورند. در این راستا افراد می توانند با انتخاب ترمیم مو، از مزیت های این روش بهره مند شوند.  هم چنین افرادی که نسبت به عوارض کاشت مو نگران هستند می توانند روش ترمیم مو را در اولویت قرار دهند.

آیا در روش hrt باید از بانک مو استفاده نمود؟

در کاشت موی hrt به هیچ وجه نیاز به بانک مو نبوده و این روش درمان جایگزین هورمونی می باشد. به همین منظور افرادی که نگران ضعیف بودن بانک مو و طاسی کامل هستند، با خیال راحت می توانند از این روش برای کاشت مو بهره مند شوند.

آیا در ترمیم مو به روش hrt از موی فرد دیگری استفاده می شود؟

برخی از افراد بر این باورند که در کاشت مو hrt از بانک موی دیگر افراد بهره مند می شوند. در صورتی که باید بدانند این روش نیازی به بانک مو نداشته و استفاده از بانک موی افراد دیگر اصلا قابل اجرا نمی باشد. چرا که می تواند علاوه بر اینکه نتیجه موفقیت آمیزی به دنبال نداشته باشد، عوارض و معایبی را نیز به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *