انواع روش های کاشت مو

راه قطعی درمان کم مویی یا طاسی سر

در عصر جدید یکی از بهترین و قطعی ترین روش های درمان طاسی سر، کاشت مو می باشد. همانطور که میدانید بسیاری از مردم جهان با کم مویی و ریزش مو مواجه هستند که این موضوع به یکی از پراسترس ترین مشکلات مخاطبان تبدیل شده است. در عمل پیوند مو، از میان آن دسته از فولیکول هایی که از کار نیفتاده اند، برداشت کرده و در ناحیه بدون مو پیوند را انجام می دهند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش ها و تکنیک های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو و درمان طاسی ارائه می شود. پیوند ایمپلنت یا روش سلول های بنیادی از جمله راه های درمان کم مویی به شمار می روند. اما این دو روش در مقایسه با کاشت مو بسیار پز هزینه بوده و اغلب کاربران توانایی پرداخت هزینه های این روش های درمان طاسی سر را ندارند.

انتخاب بانک موی مناسب در مراحل پیوند مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بانک موی مناسب اغلب ناحیه بالای گوش، بغل سر، پشت سر، موهای سینه یا شانه را شامل می شود. برای اینکه بتوان تاثیر بسزایی را در کاشت مو مشاهده نمود، باید در انتخاب بانک موی بسیار حساس عمل کرد. به عبارتی اگر می خواهید عمل پیوند با نتیجه مطلوبی مواجه باشد نباید فولیکول های بانک مو نسبت به هورمون هایی که سبب ریزش مو میشوند، حساس باشند.

جدیدترین روش کاشت مو یا sut

یکی از جدیدترین و به روزترین روش کاشت مو، تکنیک SUT می باشد. این روش با بهره مندی از به روزترین متدها و دستگاه های پیشرفته با دقت بالایی انجام می شود. با انتخاب تکنیک SUT در یک جلسه می توان 14 هزار تار مو در سر کاشت. از مزیت ها و ویژگی های این روش می توان به دقت برداشتن گرافت ها و کاشت تمام فولیکول ها اشاره نمود. با توجه به تمامی مزیت های این روش، روز به روز شاهد افزایش تقاضای این تکنیک در مقایسه با دیگر روش های پیوند مو هستیم.  SUT  به معنای استخراج فولیکول های مو با کمک پانچ های مکشی یا ساکشن می باشد. نام این روش برگرفته از تکنیک SAFER بوده اما نسبت به این روش از کارایی قابل توجهی برخوردار می باشد.

ویژگی بارز روش SUT بهره مندی از میکروموتورهای اتوماتیک می باشد که در روش های FIT از هولدرهای دستی استفاده می شود. امروزه استفاده از تکنیک SUT یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های کاشت مو بوده و با استقبال قابل توجهی مواجه می باشد. پایین بودن احتمال آسیب رساندن به گرافت های مو از دیگر مزیت های این روش به شمار می رود. این تکنیک برای پیوند مو مجدد در اولویت بسیاری از مخاطبان قرار میگیرد. اگر فردی در گذشته از دیگر روش های کاشت استفاده کرده و نتیجه مناسبی از آن به دست نیاورده است، می تواند کاشت مو به روش SUT را برای تراکم و حجم ایده آل موهای سر خود انتخاب کند. در این روش کاشت، جراح سعی می کند فولیکول ها را به طوری استخراج کند که حداقل میزان بافت پوست با فولیکول ها همراه باشد. با توجه به اینکه استخراج در این روش با دستگاه های پیشرفته انجام می شود، به همین دلیل به مراتب طبیعی تر بنظر می رسد.

شوک ریزش مو بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو، با یک شوک ریزش مو مواجه خواهید شد. این ریزش شامل 60 تا 90 درصد موهای کاشته شده، می باشد. البته این ریزش مو، آسیبی به ریشه مو وارد نکرده و تنها ساقه های موی کاشته شده میریزند. اصلی ترین دلیل این اتفاق این است که موهای کاشته شده در زمان جابجایی گرافت ها دچار آسیب می شوند. تا 3 هفته پس از کاشت می توان، رشد موهای پیوند زده را مشاهده نمود. در هفته اول پس از عمل، ریزش موها از ساقه شروع شده و این امری طبیعی پس از پیوند مو می باشد. در این راستا فولیکول ها درون پوست سر جای خود را محکم می کنند.  پس از پروسه ریزش، مدتی زمان نیاز است تا فولیکول های مو فرایند شکل گیری را انجام دهند. با مشاهده بخش پایینی مو، برخی از افراد تصور می کنند تار مو همراه با فولیکول مو از پوست خارج می شود.

با توجه به اینکه ریزش مو پس از کاشت و پیوند یک موضوع طبیعی می باشد، دیگر جای نگرانی نبوده و تنها با صبوری و گذشت مدت زمان کوتاه می توان رشد تارهای مو را مشاهده کرد. متقاضیانی که قصد کاشت دارند بهتر است با دریافت اطلاعات گسترده در این حوزه، خود را برای مراحل مختلف پیوند مو پس از عمل آماده کنند. چرا که برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی از پروسه پیوند و رویش مو، از وقوع هر اتفاقی در فرآیند رشد مو فشار و استرس زیادی را متحمل می شوند. حتی ممکن است به دلیل ریزش مو، به فکر پیوند مو برای بار دوم باشند.

روش fit یا کاشت دانه ای

کاشت مو به روش دانه ای یا FIT یکی از روش های عمل پیوند مو می باشد. در این روش گرافت هایی از مو از چند ناحیه مشخصی برداشت می شود. این نوع گرافت ها دارای یک یا چند عدد فولیکول مو می باشند. پس از برداشت این گرافت ها در ناحیه کم مو یا طاس پیوند زده می شود. مدت زمان انجام این روش نسبت به دیگر روش ها تا حدودی طولانی بوده اما با توجه به مزیت ها و ویژگی هایی که دارد، از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد. در این روش نیازی به بیهوشی و جراحی نبوده و می توان گفت اساس این روش کاشت مو، عدم نیاز به بیهوشی می باشد. گرافت ها با استفاده از پانچ های دستی و پنس ها از پوست سر جدا می شوند. در حالی که در روش های نوین و به روز از دستگاه های خودکار برای برداشت و کاشت استفاده می کنند.

کلینیک کاشت مو بیرانوند، با در اختیار داشتن متخصصین و مشاورین حرفه ای و باتجربه بهترین خدمات را در این حوزه ارائه می دهد. شما می توانید با مراجعه حضور و دریافت مشاوره های لازم و انجام آزمایش های مربوطه، بهترین روش را برای کاشت و پیوند در اولویت قرار دهید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *