جلوگیری از ریزش مو

موهای سالم تر و پرپشت تر از درون شروع می شود. متخصصان پزشکی راه های برتر برای جلوگیری از ریزش مو را به اشتراک می گذارند.
شما می توانید به دلایل مختلفی، از ژن های خود گرفته تا رژیم غذایی و مشکلات سلامتی و موارد دیگر، موهای خود را از دست بدهید. به همین دلیل مراجعه به متخصص پوست مهم است. آنها می توانند علت را مشخص کنند و در صورت نیاز به درمان های پزشکی به شما اطلاع دهند.

آنها همچنین ممکن است تغییرات خاصی در سبک زندگی را توصیه کنند تا به شما در جلوگیری از ریزش بیشتر مو کمک کند. این نکات تخصصی به برخی از مردان کمک می کند موهای ضخیم تر و سالم تری داشته باشند.

1. استرس را به حداقل برسانید
بروک جفی، متخصص پوست، متخصص پوست، به WebMD Connect to Care می‌گوید: «به بیمارانی که هر نوع ریزش مو را تجربه می‌کنند توصیه می‌کنم با ورزش کردن، خواب کافی و انجام مراقبت از خود با فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن یا یوگا، استرس را به حداقل برسانند.

به گفته آکادمی پوست آمریکا، مدیریت استرس به برخی از افراد مبتلا به نوعی ریزش مو به نام آلوپسی آره آتا باعث می شود در آن سیستم ایمنی به اشتباه به فولیکول های مو حمله  کند. یک مطالعه در سال 2018 که در ژورنال Skin Appendage Disorders منتشر شد نشان داد که استرس می تواند التهاب فولیکول ها را افزایش دهد و منجر به ریزش مو شود. کاهش استرس به مو اجازه می دهد تا با التهاب مبارزه کند و چرخه رشد طبیعی خود را از سر بگیرد.

2. ماساژ پوست سر را به یک عادت تبدیل کنید
جفی می‌گوید: «من توصیه می‌کنم روزانه 5 دقیقه ماساژ پوست سر را به‌عنوان یک روش ساده نه تنها برای افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو، بلکه به بیماران فرصت دهید تا چند دقیقه به خودشان برای کاهش استرس کمک کنند.»

3. رژیم غذایی خود را اصلاح کنید
موهای عالی با تغذیه درجه یک شروع می شود. دکتر ریکاردو کاسترلون، جراح پلاستیک دارای گواهی دو تخته، که کاشت مو را در میان سایر روش‌ها انجام می‌دهد، می‌گوید: «در اصل، حفظ پوست سالم و موهای سالم به داشتن یک رژیم غذایی سالم، متعادل و مصرف آب مرتبط است. Castrellón رژیم غذایی غنی از موارد زیر را توصیه می کند:

  • پروتئین های سالم
  • میوه ها و سبزیجات
  • آجیل
  •  از شکر و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

4. مکمل در صورت نیاز
به گفته آکادمی پوست آمریکا، اگر مواد مغذی خاصی دریافت نمی کنید، می تواند باعث ریزش مو شود. این مواد مغذی عبارتند از:

  • بیوتین
  • پروتئین
  • اهن
  • فلز روی
  • اسیدهای چرب امگا 3

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، پزشک شما می‌تواند یک آزمایش خون به شما بدهد تا بفهمد آیا به اندازه کافی از مواد غذایی تغذیه سالم برای مو دریافت می‌کنید یا خیر. اگر اینطور نیستید، ممکن است مکمل ها را توصیه کنند. قبل از اینکه مکمل جدیدی را امتحان کنید، همیشه با پزشک خود مشورت کنید. اگر کمبود مواد مغذی ندارید، مصرف بیشتر کمکی نخواهد کرد و ممکن است مشکل ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *