تفاوت کاشت مو fit و fut

با ما باشید تا در مورد تفاوت کاشت مو fit و fut ، بیشتر بدانید.
داشتن چهره مناسب یکی از موثر ترین آیتم هایی هست که در برخورد اول با هر شخص، میتوانیم به صورت نسبی از درون آنها آگاه و انرژی دریافت نماییم. به صورت کلی چهره دارای بیشترین وزن اثر زیبایی شناختی یک انسان است و داشتن مو میتواند زیبایی صورت و مجموعه اعضا در کنار هم را به صورت خیلی جدی انسان را زیباتر کند. از این رو ما در کلینیک تخصصی کاشت مو و کاشت ریش و کاشت سیبیل بیرانوند، بر این آمده ایم تا با دارا بودن یک تیم تخصصی کامل و کادری مجرب همراه دستگاه و تکنولوژی های مدرن این نیاز زیبایی را برای شما مردم عزیز کشورمان فراهم نماییم. برای کسب مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان ما شما را در انتخاب بهترین روش راهنمایی نمایند.
کلینیک تخصصی کاشت مو بیرانوند به صورت ویژه با قیمت مناسب و شرایط اقساطی در کنار شما میباشد.
کاشت مو یا تفاوت کاشت مو fit و fut روشی است که در آن جراح پلاستیک یا پوست موها را به ناحیه طاس سر منتقل می کند. جراح معمولاً موها را از پشت یا کنار سر به جلو یا بالای سر حرکت می دهد.
کاشت مو معمولاً در مطب با بی حسی موضعی انجام می شود.
الگوی طاسی مسئول اکثر ریزش مو است. این به ژنتیک باز می گردد. موارد باقی مانده ناشی از عوامل مختلفی است، از جمله:
رژیم غذایی
فشار
بیماری
عدم تعادل هورمونی
داروها
کاشت مو چقدر طول می کشد؟
به طور کلی کاشت مو برای تمام عمر شما دوام خواهد داشت. آنها به گونه ای طراحی شده اند که دائمی باشند و به ندرت مردم به انجام آنها نیاز دارند. بلافاصله پس از تکمیل کاشت مو توسط پزشک، می توانید شکل خط موی جدید و بهتر خود را ببینید.
کاشت مو چقدر دائمی است؟
حرکت فولیکول های مو دائمی است. هیچ راهی برای بازگرداندن آنها به موقعیت قبلی وجود ندارد. اما مانند بقیه فولیکول‌های مو، فولیکول‌های پیوند شده طول عمر دارند. در برخی مواقع، آنها ممکن است به تدریج تولید مو را به همان اندازه که قبلا انجام می دادند متوقف کنند.

یکی از مهمترین تصمیماتی که بیمار باید بگیرد این است که کدام یک از روش های کاشت مو را انجام دهد: کاشت مو به روش FIT یا کاشت مو به روش FUT.

در روش پیوند واحد فولیکولی (FUT)، یک نوار بزرگ و نازک از بافت ناحیه ی اهداکننده (بانک مو) در پشت و دو طرف پوست سر برداشته می شود و واحدهای فولیکولی منحصر به فرد زیر یک استریو میکروسکوپ از این نوار جدا می شوند.

سپس لبه های زخم بسته می شوند و یک اسکار منفرد و معمولا ظریف باقی می ماند.

در روش استخراج واحد فولیکول (FIT)، تار مو از طریق برش های دایره ای شکل کوچکی که بر روی بخش بزرگی از منطقه ی اهداکننده ایجاد می شود؛ برداشت شده و اسکارهای کوچک، مدور و سفید رنگ بر جا می مانند.

روش FIT با توسعه ی ابزارهای دستی و به خصوص از زمان معرفی سیستم کاشت موی رباتیک ARTAS، محبوبیت روز افزونی را به دست آورده است؛ اما FUT یا روش “برداشت نواری” هنوز هم نتایج بسیار خوبی را ارائه می دهد و از نظر بسیاری از پزشکان، به عنوان “استاندارد طلایی” در نظر گرفته می شود.

در این مقاله، ما مزایا و معایب FUT  در برابر FIT را به تفضیل بررسی خواهیم کرد.

ما از اصطلاحات برداشت نواری و FUT به جای یکدیگر استفاده خواهیم کرد.

به منظور ارائه ی خلاصه ی مفصلی از مزایا و معایب روش استخراج واحد فولیکول (FIT) در مقایسه با روش پیوند واحدهای فولیکولی (FUT)، خلاصه ای از دو روش را ارائه می دهیم.

از مزایای اصلی پیوند واحدهای فولیکولی (FUT/ برداشت نواری)، این است که معمولا (اما نه همیشه) بیشترین تعداد تار مو را ایجاد می کند.

زمانی که هدف اصلی بیمار رسیدن به حداکثر میزان ترمیم مو است؛ روش FUT استفاده می شود.

دلایلی برای انجام این روش وجود دارد؛ از جمله: دقت تشریح با استریو میکروسکوپ و توانایی برداشت کارآمد نوار از یک سطح منتخب از ناحیه ی اهداکننده.

از جمله مزایای اصلی استخراج واحد فولیکول (FIT) این است که یک اسکار خطی در ناحیه اهداکننده بر جا نمی گذارد و زمان بهبودی در آن سریعتر است.

زمانی که هدف اصلی بیمار این است که موهای بسیار کوتاه خود را تقویت کند یا به سرعت بتواند به فعالیت های سخت روزانه ی خود برگردد؛ FIT روش ایده الی است.

همچنین زمانی که خطر ایجاد یک اسکار پهن یا سستی پوست سر وجود دارد (شلی پوست سر) که در این صورت، امکان بریدن نوار از ناحیه اهداکننده وجود ندارد؛ از کاشت مو روش FIT استفاده می شود.

بیمار گاهی اوقات ممکن است برای جلوگیری از برجا ماندن اسکار خطی ناحیه اهداکننده حتی زمانی که می تواند اسکار را به راحتی با موی خود بپوشاند؛ روش FIT را انتخاب کند.

بله.

FUT ممکن است برای افزایش کارایی روش های اولیه مورد استفاده قرار گیرد؛ اما در جلسات بعدی، پوست سر ممکن است برای انجام روش FUT/ برداشت نواری بیش از حد سفت شود یا اسکار در ناحیه اهداکننده ممکن است بزرگتر از حد پیش بینی شده باشد.

در مورد اول، پزشک می تواند برای جلسات بعدی روش درمانی را به FIT تغییر دهد.

در مورد دوم، جراح ممکن است از روش FIT برای برداشت واحدهای فولیکولی استفاده کند و سپس آنها را درون اسکار بزرگ بکارد و با موهای بیمار، اسکار را مخفی کند.

اگر ابتدا FIT انجام شود و بازده آن پایین تر از حد قابل قبول دکتر باشد؛ بیمار ممکن است برای انجام باقیمانده ی این روش یا در جراحی های بعدی، از روش FUT استفاده کند.

هر دو روش FUT و FIT، تکنیک های بسیار خوبی هستند؛ اما علائم بالینی متفاوتی دارند.

به منظور مراقبت بهتر از بیماران، پزشکان ترمیم مو باید در هر دو روش تخصص داشته باشند و هر دو روش را در جراحی های خود ارائه دهند.

در هر دو روش مهم است که برای رسیدن به حداکثر بازده روش ترمیم مو، گرافت های فولیکولی با کیفیت بالا کاشته شوند.

گرافت های با کیفیت بالا که از دائمی ترین بخش های نواحی اهداکننده بدست می آیند؛ دست نخورده هستند و حاوی لایه ی محافظی از بافت اطراف فولیکول ها می باشند.

درم محافظ موجب کاهش آسیب مکانیکی در طول کاشت فولیکول می شود و زمانی که فولیکول ها خارج از بدن هستند؛ از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند.

 
تصویر چپ: یک واحد فولیکول حاوی 3 تار مو که از طریق روش FUT و زیر استریو میکروسکوپ بدست می آید.

توجه داشته باشید که فولیکول ها و بافت همبند محافظ دست نخورده هستند.

تصویر راست: یک واحد فولیکول حاوی 3 تار مو که از طریق FIT دستی خارج شده است.

توجه داشته باشید فولیکول و پیازهای مو برش خورده فاقد بافت همبند محافظ هستند.

در کاشت مو FUT، ابتدای نواری از ناحیه ی اهداکننده در پوست سر برداشته می شود و سپس با کمک استریو میکروسکوپ، واحدهای فولیکولی با بافت همبند اطراف آن ها به صورت دست نخورده و با دقت جدا می شوند.

این روش معمولا گرافت های با کیفیت بالا فراهم می کند؛ به خصوص زمانی که دستیاران بالینی برای برش فولیکول مو زیر استریو میکروسکوپ به طور گسترده آموزش دیده باشند.

برای مطالعه کامل در مورد کاشت مو به روش FUT به صفحه اختصاصی این مطلب مراجعه فرمایید.

در کاشت مو FIT، جراح واحدهای فولیکول را مستقیما از ناحیه ی اهداکننده خارج می کند.

در این صورت، خطر برش عرضی (برش) واحدهای فولیکولی در طول استخراج فولیکول وجود دارد؛ زیرا تنها بخش بالایی فولیکول را می توان به طور مستقیم مشاهده کرد.

جهت گیری فولیکول مو زیر سطح پوست را تنها می توان تخمین زد.

در نتیجه، واحدهای فولیکولی بیشتر در معرض آسیب هستند یا لایه ی محافظ آنها در طول روش FIT نسبت به FUT بیشتر برش می خورد.

اگر جراح برش به اندازه ی کافی عمیقی در پوست ایجاد نکند؛ واحد فولیکولی ممکن است بدون بخش پایینی مهمتر فولیکول خارج شود و این واحد فولیکولی تا زمان پیوند سالم نماند.

این عوامل می توانند موجب کاهش کیفیت یا آسیب دیدن گرافت ها شوند؛ در این صورت گرافت ها شکننده تر شده و رشد بسیار کمی دارند.

در تکنیک پیوند مو با روش SUT، کیفیت گرافت ها بهتر است و در مقایسه با تکنیک های دستی FIT سازگاری بیشتری دارند؛ بنابراین این تفاوت مهم بین روش های FUT و FIT کاهش می یابد.

تفاوت دیگر بین FUT و FIT، تعداد واحدهای فولیکولی است که از بخش میانی ناحیه اهدا کننده برداشت می شوند.

واحدهای فولیکولی موجود در لبه های خارجی ناحیه اهداکننده به دلیل پیشرفت روند ریزش مو به احتمال زیاد از بین می روند؛ اما واحدهای فولیکولی که در بخش میانی ناحیه ی اهداکننده قرار دارند در برابر ریزش مو مقاوم تر هستند.

در FUT، نوار اهداکننده مو از بخش میانی ناحیه ی دائمی حاوی مو برداشته می شود؛ در حالی که در FIT، واحدهای فولیکولی از ناحیه ی وسیع تری برداشت می شوند تا تعداد کافی از گرافت ها بدست آید.

این موضوع باعث می شود در FIT، برخی از واحدهای فولیکولی به مرور زمان به دلیل فرآیند ریزش مو از بین بروند.

در FIT، جراح تنها می تواند یکی از هر 5 فولیکول یا 20% از آن ها را در یک ناحیه ی خاص برداشت کند (در صورتی که در روش FUT/ برداشت نواری، تمام فولیکول ها برداشت می شوند).

به همین خاطر، جراح ممکن است وسوسه شود که مو را از حاشیه های بالاتر و پایین تر ناحیه ی اهداکننده برداشت کند تا موی کافی برای پیوند داشته باشد.

در صورت انجام این کار، جراح با خطر کیفیت ضعیف یا غیر دائمی بودن مو مواجه می شود.

اگر موهای بسیار زیادی از بخش میانی ناحیه ی دائمی برداشته شوند؛ یک ناحیه ی اهدا کننده کم پشت ایجاد می شود.

در روش استخراج واحد فولیکولی (FIT)، با وجود اینکه زخم ها کوچک هستند اما تا زمان ترمیم، باز می مانند و صدها تا هزاران اسکار کوچک باقی می گذارند.

اگر چه به آسانی مشخص نمی شوند اما اثر این زخم ها واحدهای فولیکولی مجاور را از حالت طبیعی خارج می کنند و انجام جلسات درمانی بعدی را دشوار می سازند.

این یک عامل اضافی است که وسعت ناحیه ی اهداکننده ی در دسترس را در FUE محدود می کند.

در FUT، اسکار حتی بعد از انجام چندین مرحله به یک خط تبدیل می شود.

با وجود اینکه تکنیک ها و ابزارهای جدید، میزان برش عرضی و آسیب را در طول فرآیند استخراج به طور قابل توجهی کاهش می دهند؛ ناتوانی در دسترسی کامل به بخش میانی بانک مو هنوز هم میزان کل موی در دسترس را در روش FIT محدود می کند.

این نشان دهنده ی یکی از معایب روش FIT است زیرا ناحیه ی اهداکننده محدود عامل مهمی است که از ترمیم کامل مو در بسیاری از بیماران به خصوصی افرادی با طاسی متوسط تا پیشرفته، جلوگیری می کند.

تفاوت های مهمی در اسکارهایی که بعد از انجام روش FUT و FIT در ناحیه اهداکننده بر جای می مانند؛ وجود دارد.

در کاشت مو به روش FUT، نوار از بخش میانی ناحیه اهداکننده برداشته می شود و سپس لبه های زخم به هم متصل می شوند یا یک اسکار عمودی بسته و معمولا ظریف باقی می ماند.

اگر موهای فرد بسیار کوتاه باشد؛ این اسکار قابل مشاهده است اما توسط مو می تواند پوشیده شده و از دید پنهان شود.

اگر فردی که قبلا از روش FUT استفاده کرده یک بار دیگر تحت این جراحی قرار بگیرد؛ اسکار اولیه زمانی که نوار اهداکننده ی بعدی برداشته می شود از بین می رود.

در نتیجه، بدون در نظر گرفتن اینکه بیمار چه تعداد روش FUT انجام داده است؛ تنها یک اسکار بر جا می ماند.

در کاشت مو به روش FIT، اسکارهای نقطه ای کوچک و سفیدی بعد از فرآیند بر جا می مانند که حتی با وجود موهای کوتاه فرد به سختی قابل مشاهده هستند.

این موضوع باعث می شود FIT در بین افرادی که موهای خود را کوتاه می کنند یا سبک موی بسیار کوتاهی دارند؛ محبوب شود.

با این حال، اگر بیمار به دنبال انجام مراحل دوم یا سوم FIT باشد؛ اسکارهای نقطه ای به جا مانده از مراحل بعدی به اسکارهایی که از مرحله ی اول باقی مانده اند؛ اضافه می شود.

این اسکار می تواند موجب تغییر شکل واحدهای فولیکولی مجاور شود و انجام مراحل بعدی را دشوارتر کند.

این مسئله نیز عامل دیگری است که وسعت ناحیه ی اهداکننده را در روش FIT محدود می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران / 5.

تعداد رای ها
اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است .

.

.

در شبکه های اجتماعی زیر هم ما را دنبال کنید
از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

مشاوره تخصصی تلفنی و آنلاین با مشاورین خانه سفید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
دیدگاه *
نام

من هم همینطور ۱۲ سالمه و از ۸ سالگی پیشونیم و بالای استخون ف.

.

.

بخدا که من چیزی نبوده که نزنم ولی تو این سن بخاطر وراثت و ار.

.

.

سلام من صورتم هر جوشی میزنم جاش می مونه هر چی امتحان کردم در.

.

.

سلام من بیماری نودل تیدویددارم میخوام بوتاکس انجام بدم آیابر.

.

.

سلام قطرش سفارش بده.

.

.

برای سفیدی موهاتون هلیله سیاه خیلی خوب هست هر شب تازه تازه ب.

.

.

سلام و درود بر شما برای ریزش موی ارثی حجامت میتونه بهتون کمک.

.

.

خانه سفید با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دوره دیده در کلیه زمینه های مربوط به کاشت مو، تجربیات موفقییت آمیزی در کارنامه ی فعالیت خود ثبت کرده است.

در طی فعالیت ۱۵ ساله خود، خانه سفید به دنبال بهترین و برترین تکنیک های موجود بوده که مورد تایید وزارت بهداشت ایران و اتحادیه اروپا می باشند.

موقعیت مناسب، تنوع تجهیزات، تکنولوژی مدرن و خدمات قابل اطمینان این مرکز توانسته است متخصصین پوست و جراحان بسیاری را به خود جلب کرده که در حال حاضر با این مرکز همکاری دارند.

امکان دسترسی و مشاوره با این متخصصین و اساتید برجسته پوست کشور این امکان را فراهم می سازد تا صحیح ترین روش های درمانی در این مرکز انجام شود.

تلفن (خط ویژه) : ۵۴۵۰۳-۰۲۱ تلفن (خط مستقیم) : ۸۸۸۷۰۴۸۰-۰۲۱ مشاور کلینیک : ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱
آدرس : تهران، بلوار آفریقا، خیابان دستگردی غربی، پلاک ۳۲۱

آیا ارزش کاشت مو را دارد؟
جراحی کاشت مو یا تفاوت کاشت مو fit و fut ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که نازک شدن مو و ریزش مو دارند. ممکن است راه حلی دائمی برای نازک شدن مو نباشد، اما برای بسیاری از افراد می تواند به بازگرداندن پری مو و اعتماد به نفس کمک کند.
آیا کاشت مو دردناک است؟
در حالی که FUE و FUT نباید در طول عمل باعث ایجاد دردی شوند، مناطقی از پوست سر که تحت درمان قرار گرفته اند احتمالاً پس از اتمام جراحی حساس خواهند شد.
کدام سن برای کاشت مو مناسب است؟
اگرچه کاشت مو برای افراد بالای 18 سال قابل انجام است، اما توصیه می شود که تا سن 25 سالگی پیوند مو انجام نشود. مردان جوان ممکن است بهترین نامزد نباشند، زیرا ممکن است الگوی ریزش موی آنها هنوز به طور کامل مشخص نشده باشد.
آیا پس از کاشت مو هنوز هم می توانید کچل شوید؟
به طور کلی، بیمار پس از جراحی کاشت مو نمی تواند دوباره طاسی الگو را تجربه کند. این به دلیل ماهیت فولیکول‌های موی برداشت‌شده است که احتمال ریزش آن‌ها از پشت و کناره‌های سر کم است. با این حال، این امکان وجود دارد که موهای کاشته شده به مرور زمان نازک شوند.
چگونه کاشت مو را پنهان کنم؟
محبوب ترین کانسیلرهای ریزش مو Toppik و DermMatch هستند. در این محصولات ظاهر تراکم را بهبود می بخشند و می توانند ریزش مو را پنهان کنند. Toppik یک فیبر مو با بار مغناطیسی است که به فولیکول های نازک مو متصل می شود و باعث می شود فولیکول مو بلندتر و پرتر به نظر برسد.
برای مشاوره رایگان و تفاوت کاشت مو fit و fut با کلینیک تخصصی کاشت مو بیرانوند با شماره 09120086192 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *