مزایا و معایب کاشت مو

مزایای کاشت مو

زیبایی: بزرگترین مزیت کاشت مو، تغییر زیبایی است که فرد با تکمیل درمان دریافت می کند. ظاهری جوان تر می دهد و اعتماد به نفس را در تعاملات اجتماعی و تجاری افزایش می دهد.

بهبود عزت نفس: ریزش زودرس مو می تواند برای برخی افراد مخرب باشد و اعتماد به نفس آنها را از بین ببرد. گزینه بازیابی ظاهری جوان تر، به خصوص زمانی که نشانه های پیری زودرس ظاهر می شوند، همیشه دیدگاه آنها را نسبت به زندگی بهبود می بخشد.

درمان: یکی از مزایای علمی درمان این است که موهایی که دوباره رشد می کنند یکنواخت هستند و برای مدت طولانی سالم می مانند. این تکنیک تضمین می کند که توزیع کلی فولیکولی تغییر نمی کند.

موهای طبیعی: کاشت مو شبیه موهای اصلی است. در این درمان از پیوندهای فولیکولی که تنها حاوی چند تار مو هستند استفاده می شود. سپس کارشناسان به صورت استراتژیک این گرافت های کوچکتر را روی سر قرار می دهند تا یک سر طبیعی کامل از مو را بازسازی کنند. از آنجایی که گیرنده نیز اهداکننده است، موها کاملا طبیعی به نظر می رسند.

روش ساده: عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود، بنابراین درمان نسبتاً ایمن است. علاوه بر این، اگر افراد تحت درمان های پیوندی زیادی قرار نگرفته باشند، عارضه جدی در پی نخواهد داشت.

رشد: با اتمام درمان، افراد نیازی به درمان دیگری برای بازسازی مو ندارند. موهای کاشته شده در تمام طول چرخه زندگی خود به رشد خود ادامه می دهند.

معایب کاشت مو

در طی جراحی عمومی کاشت مو، جراح نواری از پوست حاوی فولیکول‌ها را از ناحیه اهداکننده، یعنی ناحیه‌ای از پوست سر که رشد موی خوبی دارد، برداشت می‌کند. این نوار معمولاً حدود 1.5 سانتی‌متر عرض و تا 30 سانتی‌متر طول دارد و می‌تواند جای زخم در ناحیه اهداکننده باقی بگذارد. روش FUE (استخراج واحد فولیکولی) جای زخم را به حداقل می‌رساند زیرا از تیغه‌های بسیار کوچک میکرو یا سوزن‌های ظریف پیوند مو را استخراج می‌کند و سپس ناحیه‌ای از پوست سر را که قرار است پیوند مو را دریافت کند سوراخ می‌کند. مینی گرافت، میکروگرافت یا کاشت تک فولیکول های مو را می توان برای پرکردن بین محل های کاشت بزرگتر استفاده کرد و می تواند خط موی طبیعی تری ایجاد کند. کاشت ها نیز طوری چیده می شوند که موهای ضخیم و نازک در هم قرار گرفته و موها در یک جهت رشد کنند.

اگر این روش به خوبی پیش برود، بیمار به طور طبیعی موهای در حال رشد در ناحیه ای خواهد داشت که قبلاً طاس بوده است. با این حال، درین جراحی ، بسیاری عوارض جانبی که معمولاً با جراحی همراه است ممکن است رخ دهد. علاوه بر این، فولیکول‌های موی کاشته‌شده می‌توانند در جهت اشتباه رشد کنند و التهاب در طول فرآیند بهبود می‌تواند فولیکول‌های موی موجود و تازه کاشته‌شده را از بین ببرد. افراد معمولاً در طول عمل هوشیار هستند و از یک داروی بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن نواحی مربوطه پوست سر استفاده می شود. ممکن است به برخی افراد دارویی برای کمک به آرامش آنها داده شود. اگرچه این روش به خودی خود بدون درد است، دوره نقاهت گاهی می تواند دردناک باشد. در کنار درد بالقوه گزش، سوزن سوزن شدن، خارش نیز وجود دارد. اغلب مقداری تورم، کبودی، سردرد و ناراحتی در اطراف نواحی پیوند و حتی اطراف چشم وجود دارد. این علائم معمولاً با یک مسکن خفیف مانند آسپرین قابل کنترل هستند. ممکن است دلمه در محل پیوند ایجاد شود و نباید آن را خراش داد. ممکن است مقداری درد و یا بی حسی در محل پیوند وجود داشته باشد، اما معمولاً در عرض دو تا سه ماه کاهش می یابد. بسیار مهم است که بیماران بانداژ را مختل نکنند یا پوست سر خود را نخارانند. توصیه استاندارد این است که در چند روز اول پس از جراحی باید از انجام کلیه فعالیت های سنگین خودداری شود. در موارد نادر، ایمپلنت ها را می توان از پوست سر در طی ورزش شدید بیرون انداخت.

بیمه درمانی، کاشت مو را که به دلایل زیبایی انجام می شود پوشش نمی دهد. طرح های بیمه ممکن است به طور بالقوه هزینه جراحی جایگزینی مو را برای اصلاح ریزش مو به دلیل تصادف، سوختگی یا بیماری بپردازند. با این حال، در مورد طاسی با الگوی منظم این بعید است زیرا این روش به عنوان “ضروری” دیده نمی شود.

متأسفانه، کاشت مو تنها یک گزینه واقعی برای مناطق کوچک طاسی است، زیرا امکان بازگرداندن یک سر کامل مو در پوست سر طاس وجود ندارد. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که خط رویش مو فقط در سنین 50 تا 60 سالگی متوقف می‌شود. هر کسی که قبل از این سن پیوند انجام داده باشد، احتمالاً متوجه می‌شود که خط رویش بیشتر در پشت ناحیه پیوند شده عقب‌نشینی می‌کند. جراحی کاشت مو می تواند یک راه حل ارزشمند برای مناطق کوچکتر نازک مو یا طاسی باشد.

عوارض ذکر شده فعلی جراحی:

اگر فولیکول های مو در جهت اشتباه کاشته شوند یا در طول روند بهبود حرکت کنند، مو غیرطبیعی به نظر می رسد.

به اصطلاح شوک مو شرایطی است که در آن التهاب هم فولیکول های کاشته شده و هم فولیکول های اطراف آن را از بین می برد که می تواند منجر به ریزش بیشتر مو شود.

جای زخم در ناحیه اهدا کننده می تواند گزینه های مدل مو را به شدت محدود کند. برخی از عوارض جانبی روانشناختی شامل خجالت و حساسیت شدید افراد در مورد جای زخم است که بدیهی است که نتیجه معکوس دارد.

روند ریزش مداوم مو به احتمال زیاد به مرور زمان منجر به ظاهر شدن مناطق طاسی بیشتر در پشت موهای تازه کاشته شده می شود. از آنجایی که تعداد محدودی از موهای قابل کاشت وجود دارد، نمی توان از خط رویش مو که به طور مداوم عقب می نشیند، غیرممکن شود. علاوه بر این، مقدار مشخصی از فولیکول ها در طول فرآیند پیوند می میرند. اگرچه موارد نادری از عفونت یا اسکار وجود دارد، اما خطر اصلی زیبایی این است که ناحیه پیوند شده ممکن است آنطور که بیمار انتظار داشت به نظر نرسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *